Skip to content

Lei av Twitter?

June 17, 2009

Jeg har slått fast at jeg ikke følger det vanlige utviklingsmønsteret for  Twitterbrukere. For å være helt ærlig så kikker jeg mer enn jeg deltar, til tross for stor entusiasme i begynnelsen og rekruttering av andre brukere. Jeg twitrer fortsatt fra weben og er ikke på Twitter fra mobilen. Ikke bruker jeg Twitpic heller.

Men i dag fikk jeg en påminnelse om hvorfor jeg mener at dette er en viktig tjeneste: Iran. Nå har vår venn Ahmadinejan lagt sensur på all rapportering fra valget, eller kuppet som noen mener, og Iran i sin helhet. Men twitter er fortsatt en kanal som fungerer. Twitter.com ville gjøre planlagt rutinemessig vedlikehold (slik de gjør fra tid til annen), men ble nødt til å utsette grunnet massiv kritikk. les mer her om du er interessert.

No comments yet

Leave a Reply

