Skip to content

Korrupsjon i Russland?

June 23, 2009

I går, mellom klesvaskings og ryddings, så jeg et program på TV laget av et norsk team om business, mafia og kriminalitet i Russland. Som forventet var det mye av alle tre. Mer overraskende var det å høre at Russland ikke har en lov mot korrupsjon. Er det virkelig mulig? Ja, mente en kar de intervjuet (journalist mener jeg å huske), det finnes faktisk ikke noen russisk offisiell definisjon av ordet korrupsjon. Nå skal jeg medgi at TV programmet ikke hadde min fulle oppmerksomhet gitt mine mer mundane gjøremål, men i dag sitter jeg ved pulten min og tenker på om dette faktisk kan være mulig? Har vårt naboland Russland ikke en lov mot korrupsjon? Ikke en gang en definisjon av ordet?

No comments yet

Leave a Reply

