Skip to content

Skuronn

August 11, 2010

Hjemme på Ultvedt Gård er det tynt og fint støvlag i lufta nå. Det er lukten av sensommer, solmodent korn og penger. Skuronna startet i går kveld. Da kunne ikke pappa vente lenger tror jeg, og første runden med den grønne treskeren var i gang. Jeg kom hjem til en strålende fornøyd pappa, en like fornøyd mamma (det er bedre med en hardtarbeidene mann, enn en hvileløs, ventemann antar jeg) og en grå katt som hadde satt seg i utkanten av jordet med en ufeilbarlig jaktstrategi. Mus liker seg ikke så godt i åkeren når det treskes. Naturlig nok, det er jo farlig med tunge hjul som kommer rullende og saksende kutteblader. Jeg ville stukket av selv jeg. Og når musene kommer seg i ut frihet sitter der en liten grå katt og venter…

Her er et bilde tatt av åkeren under floghavreplukking en ukes tid siden:

(Nesten) samme bilde i Hipstastyle:

No comments yet

Leave a Reply

