Skip to content

Årets adventskalendere

December 1, 2010

Jeg har ikke julekalender i år. Det vil si, jeg har ingen fysisk sjokolade-julekalender eller pakkekalender i år. Det jeg derimot har er flere kalendere online. Glamourbibliotekarens julekalender er en slik en hyggelig en, mens Antibloggeren Magnhild sin er hakket hvassere hvor vi får servert dagens mann.

Og så har vi alle de andre reklamebaserte som i år visst skal skal pushe tidas mest omtalte dings: iPad.

Jeg er jo slik en late-mover når det gjelder dingser, og kommer nok i kjent stil til å sitte på gjerdet til vi har iPad2 her. For nei, jeg skal ikke ha en Androidbasert tablet/lesebrett/nettbrett/surfebrett eller en Kindle for den saks skyld. Jeg er fortsatt på  iPhone-kjøret og vil nok fortsette å sverge til iOS på dingsene mine (og Microsoft på datamaskinen). Men det betyr ikke at jeg ikke er interessert i den versjonen som kom på det norske markedet i går.

Det finnes mye fiffig skrevet på norsk om iPad og hypen om denne nye plattformen som skal redde eller døda avisene, forlagene, mediehusene. Jeg, i motsetning til hæren av bloggere der ute, har ikke tatt standpunkt. Det jeg derimot gjør er å lese en hel del om det. Her får du noen tips til lesestoff:

Ida Aalen har laget en gavepakke om iPad! og har også skrevet denne bloggposten som er litt ferskere, takk for tips, Ida:)

Astri Meland lurte i sommer på om iPad kommer til å döda papisavisarna

Abelias Paul Chaffey så litt på breddeperspektivet (ikke bare iPad, men dom andra också) i april i år da iPad ble lansert i USA og nå nylig med iPad og Kindle – ja takk begge deler

 

(Denne saken blir muligens oppdatert. Vi får se. Bildet er fra http://www.apple.com – de synes vel neppe det gjorde noe at jeg lånte det)

3 Comments leave one →
  1. December 1, 2010 11:16 am

    Gavepakken min er nesten et år gammelt da 🙂

    Men har skrevet en nyere blogpost om iPad:
    http://nrkbeta.no/2010/11/26/ipad-kommer-snart-til-norge-gnir-mediebransjen-seg-i-hendene/

    • anitaskagnaes permalink*
      December 1, 2010 11:24 am

      Takker! Jeg har oppdatert posten min:)

  2. December 2, 2010 2:48 pm

    Tusen takk for at du nevnte kalenderen min. Jeg tar med noen damer også. Kan jo ikke diskriminere 🙂 Håper vi følges ved!

Leave a Reply

