Skip to content

2010 revidert

January 10, 2011

Det nye året kunne startet litt bedre, men i optimismens ånd tenker jeg at da kan det bare gå oppover fra nå. I tradisjonen tro (helt fra 2010) skal jeg gjøre en grundig og høyst personlig analyse av fjoråret. Vi starter i bunn:

Årets dummeste: det må utvilsomt bli de amerikanske myndigheter og reaksjonene/sanksjonene deres på Wikileaks som organisasjon. Hallo liksom.

Verste film: det er offisielt. Jeg husker ikke dårlige filmer. Kan ikke huske å ha sett en dårlig film jeg.

Verste låt: Jaa9 og OnklPs Partysvenske. Jajaja, jeg VET at teksten er ustyrtelig festlig (jeg ler høyt når jeg tenker på longboard-lyden), men jeg har et oppriktig hatforhold til sangen. Jeg bytter kanal på radioen hvis den blir spilt. Takk, tusen takk P3, for at dere har tatt denne sangen ut av A-listen.

Årets slemmeste: har en fin evne til å glemme slemme ting. Husker ikke.

Årets radarpar: Bård og Harald. Fint comeback, selv om jeg må innrømme at jeg er ambivalent.

Årets angst: den akutte voksenangsten jeg fikk da jeg innså at jeg hadde brukt mange, mange hundre tusen kroner i løpet av to timer.

Årets våteste:  var en ridetur i Skedsmo-området i øs pøs regnvær uten regntøy. Sa noen voksen?

Og så går det bare oppover:

Beste teateropplevelse: var dansestykket Guantanamo på Scene 2 i Operaen, og den private omvisningen vi fikk av en av skuespillerne etterpå (Tusen takk Seb og Ida!).

Beste filmopplevelse: Er det lov å bytte ut med en bok? 2010 var Auster-året for min del. The Book of Illusions gjorde mest inntrykk i fjor.

Årets kjøp: leilighet!

Årets mest bevegende: holder jeg for meg selv. Nå kan dere lure!

Årets glede – andre: nære venninner og venner som fikk nydelige små barn! Gratulerer alle sammen!

Den vakreste: var hesten Ola som ikke lenger er blant oss.

Årets låt: i år vet jeg faktisk hva som var årets låt for meg (beklager Stein Torleif Bjella, du er på en god nummer to): “Its all gone tomorrow” av Susanne Sundfør.

Årets glede – selv: jeg kjøpte drømmeleiligheten!

No comments yet

Leave a Reply

